Sajnos, a siklósihoz hasonlók - ahol a temetésen a holttest kiesett a koporsóból - tényleg előfordulnak, de ennél abszurdabb, megtörtént esetekről is beszámoltak a cikk alatt kommentelők. Siklóson egy szerencsétlen baleset történt, elszakadt egy kötél, így derült ki, hogy kegyeletsértő gondatlanságról is szó van: az elhunytat nem készítették fel tisztességesen a temetésre.
Meggyőződésem, hogy sok esetben a megrendelők tájékozottságával, tudatosságával sok probléma megelőzhető, ezért különösen fontos, hogy tisztában legyünk a jogainkkal, a szolgáltatók kötelezettségeivel! Természetes, hogy a családtagok nem mindig vannak olyan lelkiállapotban, hogy a temetés előkészítésének minden fázisát személyesen tudják kontrollálni. Ezért is nagyon fontos, hogy körültekintően válasszunk szolgáltatót, tisztázzunk minden részletet, költségtételt előzetesen, vagy kérjünk meg bárkit, aki már szervezett temetést, hogy legyen segítségünkre. Őszintén szólva, nem bánnám, ha a fogyasztóvédelmi hatóságok is nagyobb figyelmet fordítanának a temetkezési szolgáltatók tevékenységére. Az sem tenne rosszat a szakmának, ha az USA-hoz hasonlóan, nálunk is több éves, mindenre kiterjedő, komoly szakképzés lenne a feltétele a vállalkozói tevékenység folytatásának és még akkor is ott lennének a szerencsétlen véletlenek, mint most is...
Azt nem árt megjegyezni azonban, hogy minden temetkezési szolgáltatónak rendelkeznie kell felelősségbiztosítással, vagy komoly pénzügyi letéttel, pont ilyen esetekre. A kártérítést követelő család kegyeleti okokra hivatkozva biztos, hogy jelentős összegre számíthat.
ahhaosd2 · http://kerdesek.hu 2011.07.20. 13:04:12